2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Sonu Staj Başvuru Aşamaları
ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU
2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Sonu ( Yaz )
Staj Başvuru Aşamaları
1. Adım: Öğrenci, zorunlu staj başvuru işlemlerine başlamadan önce İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifikası almak zorundadır (Sertifikanın okulumuza sunulması ile ilgili 5. madde hükmünü inceleyiniz.) Sertifikanın alınabilmesi için SDÜNet (sdunet.sdu.edu.tr). sistemi üzerinden Öğrenci Eğitim Modülüne (OGEM) giriş yapılması ve gerekli basamakların tamamlanması gerekmektedir.
2. Adım: Zorunlu staj başvurusu Yeni OBS sistemi üzerinden, staj başvuru bölümünde 01.06.2022-01.07.2022 tarih aralığında yapılacaktır. Başvuru OBS menüsündeki Staj Başvuru kısmından yapılacaktır. Staj Tanımı kısmında “Adalet MYO 2022 Yaz Stajı” seçilecektir. Açılan sayfada “Staj Yeri Bilgileri” kısmı başta olmak üzere sırası ile sayfa basamaklarındaki boş ve gerekli kısımlar doldurulacaktır.
3. Adım: Staj başvuru aşamaları tamamlandıktan sonra, en sondaki “Belgeler” basamağında “Kaydet” tuşu ile kayıt yapılacaktır. İlgili öğretim elemanı tarafından başvuru onaylandıktan sonra aynı bölümdeki “Yazdır” tuşu ile PDF dosyası şeklinde otomatik olarak doldurulmuş “Zorunlu Staj Formu” 2 nüsha olarak çıktı alınacaktır. Özellikle acil olarak Staj Formuna ihtiyacı olan öğrencilerin okulumuza ulaşarak bilgilendirme yapması faydalı olacaktır.
4. Adım: Staj Başvurunuz OBS üzerinden onaylandıktan sonra, Yeni OBS sistemi üzerinden çıktı olarak almış olduğunuz “Zorunlu Staj Formu” kaşelenip imzalanmak suretiyle staj yapacağı yere onaylattırılır. Bu formda ıslak imzanın bulunması zorunludur.
5. Adım: 2 nüsha olarak aldığınız “Zorunlu Staj Formu” nu staj yapacağınız kuruma onaylattıktan sonra 1 nüshasını Yüksekokulumuza elden veya posta yolu ile 01.07.2022 günü bitimine kadar teslim ediniz veya PDF olarak adaletmyo@sdu.edu.tr mail adresine gönderiniz. Zorunlu Staj Formu ile birlikte İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifikası’nın bir örneğinin de teslim edilmesi gerekmektedir.
6. Adım: Onaylanmış staj başvuru formlarını teslim eden öğrencilerin sigorta girişleri Meslek Yüksekokulu Müdürlüğünce yapılır.
7. Adım: Stajlar 18.07.2022-26.08.2022 tarih aralığında yapılacaktır. Aşağıda belirtilen staj sonu evrakları 26.08.2022-29.08.2021 tarih aralığında okulumuza gönderilecektir.
ÖNEMLİ HUSUSLAR
• Staja başvuru tarih aralığında staj başvurusunu yapmak zorundasınız. Aksi halde staj başvurunuz değerlendirmeye alınmayacaktır.
• Staj, Adalet Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatına bağlı birimler, adliyeler, kurum ve şirketlerin hukuk birimleri, noterler, avukatlık bürosu gibi konu olarak adalet hizmetleri ile ilgilenen yerlerde yapılabilecektir.
• Staj süresi Staj I ve Staj II olarak toplam 30 iş günüdür. Ancak, Staj I kurum stajını daha önce 15 iş günü yapan öğrenciler, Staj II kurum stajını 15 iş günü yaparak 30 iş gününü tamamlayacaklardır.
• Staj süresince çalışılmayan günler ve Cumartesi-Pazar günleri sayılmayacaktır. Staj yapılan süre içerisinde rapor alınması halinde staj, rapor süresi kadar uzamış sayılır.
STAJ ESNASINDA VE BİTİMİNDE DOLDURULMASI GEREKEN BELGELER
1- Staj Defteri Boş Defter Örneği Link: https://adaletmyo.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/115/files/staj-faaliyet-raporu-14082018.docx
Staj defterinin kapak sayfası ve ilk sayfasında Öğrenci bilgileri, Staj yapılan işyerinin adı/unvanı, çalışma süresi, iş bölümlerinin yazılması gerekmektedir. Diğer sayfalarda kısım, sayfa no, yapılan iş ve tarih bölümlerinin yazılması gerekmektedir. Anlatın dili olarak 3. şahıs ağzı ile (yapıldı, yazıldı, hazırlandı vb. gibi) yazım yapılmalıdır. Sayfa boşluklarına staj yerinde yapılan çalışmalar ayrıntılı olarak yazılacaktır. İşyerinde/kurumda kullanılan matbu örnekler var ise eklenmelidir.
Her sayfanın altına işyerinin/kurumun kaşesi basılarak, işyeri yetkilisine imzalattırılacaktır.
2- Staj Devam Takip Formu Form Örneği Link:
https://adaletmyo.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/115/files/staj-devam-takip-formu-09072021.pdf
3- Staj Değerlendirme Formu (elden öğrenciye verilmesi halinde) Örnek Değerlendirme Formu Link:
https://adaletmyo.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/115/files/staj-degerlendirme-formu-09072021.pdf
• Staj bitiminde bu 3 belge TEK BİR PDF altında birleştirerek, öğrenci ad-soyad, öğrenci no, gönderim amacı gibi bilgiler açıklanarak adaletmyo@sdu.edu.tr adresine e-posta olarak gönderilecektir.
STAJYER ÖĞRENCİLERİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
· Stajyer öğrenci staj yaptığı işyerindeki sendikal etkinliklere katılamaz.
· Öğrenciler staj bitiminde, staj yöneticisi tarafından doldurulan staj değerlendirme formunun meslek yüksekokuluna ulaştırılmasından sorumludurlar.
· Öğrenciler staj çalışma programlarına uygun olarak yürüttükleri çalışmalarını günlük staj rapor yazım kurallarına uygun olarak staj defterine işler.
· Öğrenciler, staj dosyalarını takvimde belirtilen tarih aralığında okulumuza ulaştırmalıdırlar. Aksi takdirde stajlar geçersiz sayılır.
· Öğrenciler staj yaptıkları yer tarafından doldurulan staj değerlendirme formunun Staj Değerlendirme Komisyonuna takvimde belirtilen tarih aralığında ulaştırılmasını staj yaptığı kurumdan talep etmeli ve takibini gerçekleştirmelidir.
· Stajyer öğrenciler, staj yapacakları işyerlerinin çalışma saatleri, iş koşulları, giyim kuşam ile disiplin ve iş güvenliğine ilişkin kurallarına uymak zorundadır.
· İşyerinden/meslek yüksekokulundan izinsiz, mazeretsiz üç gün üst üste veya staj dönemi boyunca staj süresinin %10'u oranında devamsızlık yapan stajyerin stajına son verilerek, durum program staj kuruluna bildirilir. Devamsızlık yapılan gün staj süresine eklenir. Ancak izin ve mazeret nedeniyle devamsızlık yapılan bu süre toplam sürenin yarısını geçemez. Eksik süre toplam staj süresinin %10’una kadar olması durumunda, staj yükümlülüğünü yerine getirip getirmediğine veya okul bünyesinde tamamlatmaya Meslek Yüksekokulu Staj ve Eğitim Uygulama Kurulu yetkilidir.
· Devamsızlık nedeniyle stajı geçersiz sayılan öğrencinin, staja çıkması nedeniyle Yüksekokulumuzca ödenen sigorta primi yasal faizi ile geri alınır. Öğrenciler bu meblağı ödemekle yükümlüdürler.
· Yaz okulu ile aynı anda staja çıkılamaz. Sehven çıktığı tespit edilen öğrencinin stajı geçersiz sayılır ve öğrencinin staja çıkması nedeniyle Yüksekokulumuzca ödenen sigorta primi yasal faizi ile geri alınır. Öğrenciler bu meblağı ödemekle yükümlüdürler.
· Stajın öğrencinin görev ve sorumluluklarını herhangi bir sebeple ihlalinden kaynaklanan iptali halinde, Yüksekokulumuzca ödenen sigorta primi yasal faizi ile öğrenciden tahsil edilir.
· Stajyer öğrenciler için Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri staj sırasında da geçerlidir.
· Öğrenci beyanından sorumludur.
NOT: Staj başvuruları ve staj süreci ile ilgili sorularınız için 02462110068 ve 02462110076 telefon numaralarından veya emrahduman@sdu.edu.tr mail adresinden destek alabilirsiniz.